Rok szkolny 2024/2025
Oferta poradni - działalność całoroczna
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Słupsku
w roku szkolnym 2024/2025 proponuje:
Diagnozę i wydanie opinii w sprawie:
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z powodu niepełnosprawności,
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,
- odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,
- zwolnienia z nauki drugiego języka obcego (dotyczy uczniów z wadą słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera),
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,
- o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksji rozwojowej),
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
- przyjęcia ucznia szkoły podstawowej do oddziału przysposabiającego do pracy,
- pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej w przypadku uzyskania równorzędnej liczby punktów z innymi kandydatami,
- zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonania określonej pracy lub nauki zawodu,
- braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,
- objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce,
- inne opinie w sprawach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży (np. dla PZP, poradni foniatrycznej, sądu, itd.), w tym:
- oceny rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego,
- oceny rozwoju społeczno-emocjonalnego,
- oceny rozwoju mowy.
- kształcenia specjalnego uczniów, słuchaczy i wychowanków:
- niesłyszących i słabosłyszących,
- niewidomych i słabowidzących,
- z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
- niedostosowanych społecznie,
- potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim,
- potrzeby indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
- potrzeby indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej.
- wczesne wspomaganie rozwoju, a jako OKRO - interdyscyplinarne wczesne wspomaganie rozwoju w ramach rządowego projektu „Za Życiem”,
- indywidualne terapie zaburzeń rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego (terapia integracji sensorycznej),
- zajęcia wszechstronnej stymulacji rozwoju dziecka (terapia ogólnorozwojowa),
- indywidualne terapie logopedyczne dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, jąkającymi się - dzieci do 3 r.ż., dzieci przedszkolne oraz szkolne,
- zajęcia terapeutyczne dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych (przemoc, alkoholizm, konflikty w rodzinie),
- zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi,
- terapia aktywująca funkcje uczestniczące w procesie uczenia się matematyki,
- terapia EEG Biofeedback (ADHD, ADD, zaburzenia koncentracji, postawy lękowe i depresyjne, zachowania agresywne),
- grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z rozpoznanym ADHD,
- terapia metodą Kids’ Skills dla uczniów klas I–IV szkoły podstawowej,
- terapia „Nawigacja w kryzysie”- innowacja pedagogiczna dla uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych,
- diagnoza i terapia metodą Warnkego,
- Trening Zastępowania Agresji dla uczniów z zaburzeniami zachowania,
- wsparcie rodzin,
- Trening Umiejętności Społecznych.
- doradztwo wychowawcze dla rodziców i nauczycieli (trudności wychowawcze, problemy okresu dojrzewania, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia zachowania i inne),
- orientacja i poradnictwo zawodowe, pomoc w przygotowaniu do wyboru kierunku dalszego kształcenia i wyboru zawodu,
- działania mediacyjne między stronami konfliktu (uczniami, rodzicami, nauczycielami),
- działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych,
- działania w zakresie doradztwa i profilaktyki dla uczniów (indywidualne i grupowe) takimi jak: zaburzenia emocjonalne, odosobnienie, izolacja od grupy rówieśniczej, negatywne skutki zdalnego nauczania, uzależnienie od gier komputerowych, Internetu, portali społecznościowych, itp.,
- doradztwo, konsultacje dla rodziców dzieci i rodzin obcokrajowców w problemach adaptacyjnych w nowym środowisku życia i innych problemach,
- porady i konsultacje dla rodzin obcokrajowców związane z przeżyciami traumatycznymi m.in. dotyczącymi trwającego konfliktu zbrojnego na terenie Ukrainy.
W zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego proponujemy:
- organizowanie spotkań tematycznych dla nauczycieli, pedagogów, psychologów z zakresu orientacji i doradztwa zawodowego,
- udzielanie wsparcia metodycznego początkującym szkolnym doradcom zawodowym lub pedagogom realizującym zadania w zakresie doradztwa zawodowego,
- motywowanie uczniów do wybierania i kontynuowania nauki w zawodzie,
- pomoc w planowaniu ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
- prowadzenie przesiewowych badań słuchu, mowy,
- prowadzenie przesiewowych badań integracji sensorycznej,
- prelekcje dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami,
- zajęcia warsztatowe dla rodziców w zakresie rozwoju ich umiejętności wychowawczych,
- prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych dla dzieci i młodzieży,
- udzielanie konsultacji rodzicom, nauczycielom i innym osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą,
- wsparcie szkół w realizacji szkolnych programów wychowawczo-profilaktycznych,
- wsparcie w realizacji ogólnopolskich programów profilaktycznych.
DZIECI W WIEKU 0 - 3 r. ż.: Oferta dla rodziców i dla dzieci w wieku 0 - 3 r. ż.
DZIECI W WIEKU 0-3 r.ż.
Oferta dla rodziców i dla dzieci w wieku 0-3 r.ż.
w roku szkolnym 2024/2025
Zajęcia indywidualne dla dzieci
Terapia logopedyczna dzieci do 3.r.ż., dzieci w wieku przedszkolnym oraz dzieci z różnymi niepełnosprawnościami |
Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak-Mirocha |
Zajęcia z dziećmi w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju (od wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole) |
Honorata Jamróz |
Zajęcia logopedyczne dla dzieci od 4 r.ż. w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, konsultacje neurologopedyczne | Anna Dąbrowska Magdalena Świtalska |
Zajęcia ogólnorozwojowe (wszechstronna stymulacja rozwoju małego dziecka) |
Honorata Jamróz Marta Mossakowska Andrii Vatulia |
Zajęcia fizjoterapeutyczne | Monika Kędzierska |
Porady, konsultacje dla rodziców
Konsultacje dla rodziców w sprawach rozwojowych ich dzieci i trudności wychowawczych |
Honorata Jamróz Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak-Mirocha |
Konsultacje logopedyczne dla rodziców w sprawach związanych z rozwojem językowym ich dzieci |
Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak-Mirocha Małgorzata Daglis-Hopało |
PRZEDSZKOLE: Oferta dla rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym
PRZEDSZKOLE
Oferta dla rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym
w roku szkolnym 2024/2025
DLA DZIECI
Zajęcia indywidualne dla dzieci w poradni
Indywidualne zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci zagrożonych niepełnosprawnością, w tym z odroczonym obowiązkiem szkolnym | Honorata Jamróz Marta Mossakowska |
Indywidualna terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym | Małgorzata Daglis-Hopało Małgorzata Balcerzak-Mirocha Magdalena Świtalska Anna Dąbrowska |
Terapia EEG Biofeedback dla dzieci |
Małgorzata Daglis-Hopało |
Terapia zaburzeń integracji sensoryczno-motorycznej | Elżbieta Brilowska Joanna Łepek |
Fizjoterapia | Monika Kędzierska |
Obserwacja dzieci na terenie przedszkola
Przesiewowe badanie słuchu | Małgorzata Daglis-Hopało Magdalena Świtalska |
Przesiewowe badania w zakresie integracji sensorycznej |
Joanna Łepek Elżbieta Brilowska |
Przesiewowe badania w zakresie fizjoterapii |
Monika Kędzierska |
Udzielanie pomocy nauczycielom w zagadnieniach pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Honorata Jamróz Magdalena Świtalska |
DLA RODZICÓW
Porady i konsultacje indywidualne dla rodziców
Konsultacje dla rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Honorata Jamróz Dolores Wasilewska Marta Mossakowska Małgorzata Balcerzak-Mirocha |
Punkt wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami
|
Marta Mossakowska Honorata Jamróz Małgorzata Balcerzak-Mirocha Magdalena Świtalska |
Konsultacje dla rodziców dzieci objętych zajęciami w ramach wczesnego wspomagania rozwoju |
Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Joanna Łepek Honorata Jamróz Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak-Mirocha Andrii Vatulia Anna Dąbrowska Monika Kędzierska |
Konsultacje dla nauczycieli i rodziców dzieci niemówiących wymagających alternatywnych sposobów komunikowania się
|
Małgorzata Balcerzak-Mirocha Magdalena Świtalska |
Zajęcia dla rodziców – prelekcje, warsztaty
„Jak przygotować dziecko do przedszkola?” – prelekcja dla rodziców dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną |
Honorata Jamróz, Elżbieta Brilowska Marta Mossakowska |
„Zaburzenia emocjonalne dzieci w wieku przedszkolnym” – prelekcja dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym |
Jolanta Łaćwik-Kowalczuk |
UCZNIOWIE: Oferta dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
UCZNIOWIE
Oferta dla uczniów w roku szkolnym 2024/2025
Zajęcia indywidualne dla uczniów w poradni
Indywidualne zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (uczniowie klas I-IV, V-VIII) | Michał Bujarski Zenon Bereżański |
Terapia EEG Biofeedback dla uczniów |
Małgorzata Daglis-Hopało Zenon Bereżański |
Trening Umiejętności Społecznych | Agnieszka Szreter |
Terapia zaburzeń integracji sensoryczno-motorycznej | Elżbieta Brilowska Joanna Łepek |
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach - TRS (indywidualna pomoc psychologiczno - pedagogiczna). | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Indywidualna pomoc psychologiczna | Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Danuta Hałasiewicz-Tokarska Honorata Jamróz Iryna Vatulia Andrii Vatulia Marta Mossakowska |
Indywidualna terapia logopedyczna | Małgorzata Daglis-Hopało Anna Dąbrowska Magdalena Świtalska |
Indywidualne konsultacje dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym z uwagi na szkodliwe i nadmierne korzystanie z zasobów internetowych | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter Michał Bujarski Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Doradztwo edukacyjno-zawodowe. Diagnoza pedagogiczna – kompleksowa ocena preferencji i predyspozycji edukacyjno-zawodowych |
Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Fizjoterapia | Monika Kędzierska |
Indywidualna pomoc psychologiczna dla młodzieży z pogorszonym samopoczuciem psychicznym | Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Danuta Hałasiewicz-Tokarska Honorata Jamróz |
Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów po długotrwałej nieobecności w szkole - konsultacje indywidualne lub spotkania w małych grupach. | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Terapia metodą Warnkego | Katarzyna Michalska-Kapela |
Zajęcia grupowe dla uczniów w poradni
Warsztaty dla dzieci z ADHD – cykl 10 spotkań (grupy 8-10 osobowe), konieczne zaświadczenie lekarskie potwierdzające diagnozę ADHD. | Michał Bujarski Zenon Bereżański |
„Trening Zastępowania Agresji” – zajęcia dla dzieci z klas I-III, IV-VIII, klasy gimnazjalnej. TZA jest metodą interwencji skierowanej na zmianę zachowań agresywnych i przemocowych dzieci, młodzieży i dorosłych na zachowania pożądane, prospołeczne. Program jest odpowiedni zarówno dla sprawców, jak i ofiar przemocy. | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Agnieszka Szreter |
Warsztaty dla uczniów klas VII – VIII i uczniów szkół ponadpodstawowych nt.” Nawigacja w kryzysie”(w tym wsparcie po okresie COVID). | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Zajęcia grupowe dla uczniów na terenie szkół
"Cyberprzemoc" – zajęcia warsztatowe, kształtujące umiejętności bezpiecznego i rozważnego korzystania z multimediów |
Agnieszka Szreter |
"Warsztaty kreatywnego myślenia" - dla dzieci z klas IV - VIII |
Katarzyna Michalska-Kapela |
„Emocjonalny zawrót głowy” – cykl warsztatów rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne – dla uczniów klas IV - VIII szkół podstawowych | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
„Trening twórczego myślenia”– zajęcia warsztatowe dla klas VII - VIII | Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie | Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów po długotrwałej nieobecności w szkole - spotkania w małych grupach | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
RODZICE: Oferta dla rodziców
RODZICE
Oferta dla rodziców w roku szkolnym 2024/2025
Spotkania i warsztaty odbywają się na terenie poradni i na terenie placówek.
Porady i konsultacje indywidualne.
Konsultacje rodzinne - Szkoła dla Rodziców | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Porady, konsultacje dla rodziców, nauczycieli, młodzieży w sprawie trudności edukacyjnych | Jolanta Natora Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska Anna Dąbrowska Zenon Bereżański Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Katarzyna Michalska-Kapela Dolores Wasilewska Marta Mossakowska |
Konsultacje dla rodziców dzieci z trudnościami emocjonalnymi | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Andrii Vatulia Iryna Vatulia |
Konsultacje dla rodziców dzieci zagrożonych uzależnieniem od komputera i innych urządzeń multimedialnych | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska Michała Bujarski Danuta Hałasiewcz-Tokarska Katarzyna Michalska-Kapela |
Konsultacje dla rodziców dziecka zdolnego | Luiza Rajkowska Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk |
Konsultacje dla uczniów i rodziców, dotyczące pomocy w wyborze zawodu i szkoły | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Konsultacje indywidualne dla rodziców, których dzieci szkodliwie korzystają z multimediów | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Konsultacje wspierające dla rodziców, których dzieci realizują obowiązek szkolny w edukacji domowej, a także uczestniczą w procesie nauczania w formie zdalnej | Luiza Rajkowska Anna Dąbrowska |
Indywidualna pomoc pedagogiczna i konsultacje dla rodziców, których dzieci wykazują duże trudności adaptacyjne w środowisku szkolnym | Luiza Rajkowska |
Udzielanie pomocy w organizacji czasu wolnego, spędzanego z całą rodziną | Michał Bujarski |
Porady i konsultacje dla rodziców w zakresie dbałości o dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży | Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Marta Mossakowska Honorata Jamróz |
Wsparcie dla rodziców w sytuacjach kryzysowych w rodzinie wynikających z długotrwałej izolacji społecznej, odosobnienia, rozłąki członków rodziny |
Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Wsparcie rodzin (konsultacje rodzinne w zakresie psychoterapii pozytywnej) |
Iryna Vatulia |
Porady dla rodziców związane z adaptacją rodzin w nowym środowisku życia (dla obcokrajowców) |
Iryna Vatulia Andrii Vatulia |
Porady i konsultacje indywidualne dla rodzin obcokrajowców związane z przeżyciami traumatycznymi dotyczącymi m.in. trwającego konfliktu zbrojnego na terenie Ukrainy | Iryna Vatulia Andrii Vatulia |
Zajęcia dla rodziców - spotkania, prelekcje
Gotowość szkolna. Jak przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole?- prelekcja dla rodziców dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne | Honorata Jamróz Jolanta Natora Magdalena Świtalska |
Spotkania dla rodziców szkół podstawowych, biorących udział w realizacji programu „Na nałogi wystaw rogi” | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Wspomaganie młodzieży w okresie dorastania - prelekcja dla rodziców | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Spotkania z rodzicami dotyczące wyboru dalszej ścieżki kształcenia dzieci i młodzieży | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Zajęcia edukacyjne dla rodziców i nauczycieli na temat skutecznych metod radzenia sobie z problemem nadmiernego korzystania z multimediów przez dzieci i młodzież | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Niegrzeczne dziecko?- wpływ niezintegrowanych odruchów posturalnych na zachowanie dziecka | Elżbieta Brilowska Monika Kędzierska |
Zajęcia dla rodziców - warsztaty
Jak wspierać rozwój społeczno-emocjonalny dziecka?”– spotkanie dla rodziców dzieci biorących udział w warsztatach – „Emocjonalny zawrót głowy” | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Spotkania z rodzicami dzieci z rozpoznanym ADHD, które uczęszczają na warsztaty | Zenon Bereżański Michał Bujarski |
„Jak pracować z dzieckiem wg treningu zastępowania agresji” – - cykl spotkań dla rodziców, których dzieci uczestniczą w Treningu Zastępowania Agresji | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Agnieszka Szreter |
Szkoła dla rodziców”- warsztaty | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Doradztwo zawodowe
Preorientacja zawodowa dla uczniów szkół podstawowych
Orientacja i poradnictwo edukacyjno-zawodowe
dla uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
mgr Luiza Rajkowska - pedagog, doradca zawodowy
mgr Agnieszka Szreter - pedagog, doradca zawodowy
- Grupowe zajęcia dla uczniów (szkół podstawowych, klas gimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych) aktywizujące do świadomego wyboru zawodu/szkoły i planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
Liczba godzin zajęć zależna od potrzeb szkół/placówek oświatowych.
Prowadzące: mgr Luiza Rajkowska, mgr Agnieszka Szreter - Spotkania informacyjne dla rodziców uczniów kończących szkołę podstawową/szkołę ponadpodstawową.
Prowadzące: mgr Luiza Rajkowska, mgr Agnieszka Szreter
Tematyka spotkań:
- "Stan zdrowia dziecka a wybór zawodu i szkoły" – ograniczone możliwości wyboru ścieżki kształcenia zawodowego ze względu na stan zdrowia – 45 minut
- "Rodzic – doradcą w drodze kariery. O znaczącej roli rodzica w przygotowaniu dziecka do wyboru zawodu i szkoły" – 45 minut
- "Dlaczego warto rozwijać zainteresowania dziecka - zajęcia dla rodziców uczniów szkół podstawowych" - 45 minut
- "Spotkanie informacyjne dla rodziców uczniów VII i VIII przygotowanie dziecka do wyboru kierunku kształcenia w szkole ponadpodstawowej" - 35 minut
- Spotkania informacyjne przeznaczone dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, szkolnych doradców zawodowych i innych zainteresowanych tematyką poradnictwa zawodowego młodzieży.
Tematyka spotkań będzie dotyczyła aspektów poradnictwa edukacyjno-zawodowego dla młodzieży, warsztatu pracy szkolnego doradcy zawodowego oraz jego pracy merytorycznej i metodycznej.
Informacje o planowanych spotkaniach będą wyświetlone na stronie internetowej poradni.
- Rola rodzica w przygotowaniu dziecka do wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej - zebrania informacyjne dla rodziców uczniów gimnazjum
Prowadząca: mgr Luiza Rajkowska
- Porady indywidualne dla uczniów dotyczące wyboru zawodu i szkoły organizowane na terenie poradni lub na terenie szkoły.
- Porady indywidualne dla rodziców w siedzibie poradni oraz na terenie szkoły, placówki.
- Konsultacje przeznaczone dla pedagogów i szkolnych doradców zawodowych dotyczące organizacji warsztatu pracy, pomocy medycznej, wymiany doświadczeń, wymiany materiałów z obszarów poradnictwa edukacyjno-zawodowego.
- Kompleksowa diagnoza pedagogiczna związana z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia/kariery zawodowej. Dotyczy sprawdzenia i oceny możliwości psychofizycznych, zainteresowań dziecka w kontekście wyboru zawodu i szkoły.
- Wsparcie merytoryczne i metodyczne szkolnych doradców zawodowych (adeptów zawodu).
- Pomoc merytoryczna przy organizacji targów edukacyjnych i giełd szkolnych.
Działania z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia
Działania z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia
w roku szkolnym 2024/2025
Koordynator zespołu ds. profilaktyki i promocji zdrowia
mgr Michał Bujarski
Indywidualne konsultacje w ramach profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia (spotkania obywać się będą wg potrzeb zgłaszanych przez szkoły).
Wspieranie imprez środowiskowych, uczestnictwo w projektach lokalnych m.in. szkolne i gminne konkursy profilaktyczne. Wspieranie nauczycieli w przeprowadzeniu szkolnych i gminnych konkursów profilaktycznych (według zgłoszeń z placówek).
Realizacja zajęć z zakresu promocji zdrowia dla uczniów klas I-III szkół podstawowych i przedszkolaków
- 3 godziny - organizacja zajęć według potrzeb danej grupy wiekowej.
Realizacja programu „Na nałogi wystaw rogi” dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów - 4 godziny - organizacja zajęć według potrzeb danej grupy wiekowej.
Promocja zdrowia i psychoedukacja w zakresie zapobiegania i terapii chorób cywilizacyjnych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
Prowadzenie komputerowych badań słuchu jako zapobieganie nieprawidłowościom rozwojowym i trudnościom szkolnym w ramach promocji zdrowia.
Prowadzące:
mgr Małgorzata Daglis-Hopało
mgr Magdalena Świtalska
Warsztaty profilaktyczne dla dzieci i młodzieży
(termin, miejsce oraz forma do ustalenia).
Zagrożenia cywilizacyjne XXI wieku – warsztaty dla uczniów | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Bullying jako nowe formy zagrożenia” – warsztaty dla uczniów |
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Seksting i granice prywatności”– zajęcia dla uczniów klas VI–VIII szkoły podstawowej oraz klas w szkole ponadpodstawowej | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
„Miłość a elektroniczna fascynacja” – zajęcia dla uczniów klas VI–VIII szkoły podstawowej oraz klas w szkole ponadpodstawowej | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
„Profilaktyka czerniaka skóry”– warsztaty dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz klas w szkole ponadpodstawowej | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Warsztaty profilaktyki HIV/AIDS | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Zapobieganie przemocy w cyberprzestrzeni. Świat gier komputerowych, portali społecznych i jego wpływ na rozwój biologiczny i psychospołeczny dziecka (nastolatka). | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter Michał Bujarski |
Zajęcia wspierające kompetencje społeczno - emocjonalne dzieci 6-letnich „Bezpieczny Przedszkolak”. | Marta Mossakowska |
Propozycje tematów spotkań z rodzicami i z nauczycielami: (termin, miejsce oraz forma do ustalenia).
Profilaktyka wad wymowy | Małgorzata Daglis-Hopało Magdalena Świtalska Anna Dąbrowska |
Zagrożenia cywilizacyjne XXI wieku | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Agnieszka Szreter Danuta Hałasiewicz-Tokarska Michał Bujarski |
Zapobieganie przemocy rówieśniczej w cyberprzestrzeni. Świat gier komputerowych, portali społecznych i jego wpływ na rozwój biologiczny i psychospołeczny dziecka (nastolatka) | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska Michał Bujarski |
Mobbing i bullying w szkole | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Szkodliwy wpływ nadmiernego korzystania z multimediów na dzieci i młodzież | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter Michał Bujarski |
Różne oblicza nadpobudliwości psychoruchowej | Agnieszka Szreter Michał Bujarski |
Profilaktyka zaburzeń emocjonalnych związanych z wystąpieniem izolacji, odosobnienia, rozłąki z bliskimi |
Psycholodzy |
Szkolenia na zapotrzebowanie szkół i placówek - propozycje tematów
Spotkania szkoleniowe na zapotrzebowanie szkół i placówek
propozycje tematów w roku szkolnym 2024/2025
(termin, miejsce oraz forma do ustalenia)
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju | Elżbieta Brilowska Marta Mossakowska |
Inspirowanie terapii w przedszkolach, szkołach, udzielanie pomocy merytorycznej w zakresie terapii integracji sensorycznej | Elżbieta Brilowska |
Dojrzałość neuromotoryczna w ocenie dojrzałości szkolnej. | Elżbieta Brilowska |
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. | |
Trudności okresu dojrzewania | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Szreter |
Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Ryzyko próby samobójczej | Agnieszka Szreter Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Jak pomagać dziecku w szkole – interpretacja opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej | |
Wspomaganie i współpraca nauczycieli z rodzicami |
po wcześniejszym uzgodnieniu tego z dyrektor poradni.
- Ostatnio zmienione .
- Kliknięć: 10113