Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Słupsku
w roku szkolnym 2022/2023 proponuje:
Diagnozę i wydanie opinii w sprawie:
W zakresie doradztwa edukcyjno-zawodowego proponujemy:
DZIECI W WIEKU 0-3 r.ż.
Oferta dla rodziców i dla dzieci w wieku 0-3 r.ż.
w roku szkolnym 2022/2023
Zajęcia indywidualne dla dzieci
Terapia logopedyczna dzieci do 3.r.ż., dzieci w wieku przedszkolnym oraz dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. |
Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak-Mirocha |
Zajęcia z dziećmi w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju (od wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole). |
Honorata Jamróz Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Joanna Łepek Monika Kędzierska Agnieszka Morzyńska-Burak Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak-Mirocha |
Zajęcia logopedyczne dla dzieci od 4 r.ż. w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, konsultacje neurologopedyczne. | Anna Dąbrowska |
Zajęcia ogólnorozwojowe (wszechstronna stymulacja rozwoju małego dziecka). |
Honorata Jamróz Marta Mossakowska |
Zajęcia fizjoterapeutyczne | Monika Kędzierska |
>Porady, konsultacje dla rodziców
Konsultacje dla rodziców w sprawach rozwojowych ich dzieci i trudności wychowawczych. |
Honorata Jamróz Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Agnieszka Morzyńska-Burak |
Konsultacje logopedyczne dla rodziców w sprawach związanych z rozwojem językowym ich dzieci. |
Magdalena Świtalska /Małgorzata Balcerzak-Mirocha Małgorzata Daglis-Hopało |
Konsultacje dla rodziców w sprawach związanych z terapią widzenia dzieci z uszkodzonym wzrokiem. |
Agnieszka Morzyńska-Burak |
PRZEDSZKOLE
Oferta dla rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym
w roku szkolnym 2022/2023
DLA DZIECI
Zajęcia indywidualne dla dzieci w poradni
Indywidualne zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci zagrożonych niepełnosprawnością, w tym z odroczonym obowiązkiem szkolnym. |
Honorata Jamróz Marta Mossakowska |
Indywidualna terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym. | Małgorzata Daglis-Hopało Małgorzata Balcerzak-Mirocha Magdalena Świtalska |
Terapia EEG biofeedback dla dzieci. |
Małgorzata Daglis-Hopało |
Terapia ręki – zajęcia indywidualne dla dzieci z obniżoną sprawnością motoryczną dłoni. | Iwona Rogozińska |
Terapia zaburzeń integracji sensoryczno-motorycznej | Elżbieta Brilowska Joanna Łepek |
Fizjoterapia | Ewa Kajkowska |
Obserwacja dzieci na terenie przedszkola
Przesiewowe badanie funkcji wzrokowych u 6-latków | Agnieszka Morzyńska-Burak |
Przesiewowe badanie słuchu | Małgorzata Daglis - Hopało Magdalena Świtalska |
Udzielanie pomocy nauczycielom w zagadnieniach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. | Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Honorata Jamróz Agnieszka Morzyńska-Burak Magdalena Świtalska |
DLA RODZICÓW
Porady i konsultacje indywidualne dla rodziców
Konsultacje dla rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. | Honorata Jamróz Agnieszka Morzyńska-Burak Marta Mossakowska Małgorzata Balcerzak - Mirocha |
Punkt wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami
|
Agnieszka Morzyńska-Burak Marta Mossakowska Honorata Jamróz Jolanta Kamińska Małgorzata Balcerzak - Mirocha Magdalena Switalska |
Konsultacje dla rodziców dzieci objętych zajęciami w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. |
Marta Mossakowska Elżbieta Brilowska Joanna Łepek Honorata Jamróz Agnieszka Morzyńska-Burak Magdalena Świtalska Małgorzata Balcerzak - Mirocha Andrii Vatulia Anna Dąbrowska |
Konsultacje dla nauczycieli i rodziców dzieci niemówiących.
|
Agnieszka Morzyńska-Burak Małgorzata Balcerzak - Mirocha |
Zajęcia dla rodziców – prelekcje, warsztaty
Wpływ postaw rodzicielskich na zachowanie dziecka |
Marta Mossakowska |
„Jak przygotować dziecko do przedszkola?” – prelekcja dla rodziców dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną. |
Honorata Jamróz, Elżbieta Brilowska Marta Mossakowska |
„Zaburzenia emocjonalne dzieci w wieku przedszkolnym” – prelekcja dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. |
Jolanta Łaćwik-Kowalczuk |
UCZNIOWIE
Oferta dla uczniów w roku szkolnym 2022/2023
Zajęcia indywidualne dla uczniów w poradni
Terapia pedagogiczna – usprawnianie głęboko zaburzonych funkcji percepcyjnych, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i liczenia (uczniowie klas I-IV, V-VIII). | Iwona Rogozińska Jolanta Natora Anna Dąbrowska Luiza Rajkowska Agnieszka Morzyńska - Burak |
Wsparcie w zakresie korygowania i kompensowania trudności w nauce, które nasiliły się w okresie COVID. |
Luiza Rajkowska |
Indywidualne zajęcia edukacyjno-rozwojowe dla dzieci z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (uczniowie klas I – IV, V - VIII). | Michał Bujarski Agnieszka Szreter |
Terapia EEG biofeedback dla uczniów. |
Małgorzata Daglis-Hopało Zenon Bereżański |
Terapia funkcji poznawczych metodą Instrumental Enrichment (terapia IE - forma indywidualna) – terapia stymulująca procesy poznawcze, skierowana dla uczniów z normą intelektualną, zapisy odbywają się po wcześniejszej diagnozie i/lub konsultacji z psychologiem prowadzącym. |
Jolanta Kamińska |
Trening Umiejętności Społecznych. | Agnieszka Szreter |
Terapia zaburzeń integracji sensoryczno-motorycznej. | Elżbieta Brilowska Joanna Łepek |
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach - TRS (indywidualna pomoc psychologiczno - pedagogiczna). | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Wojewoda - Łukowczyk |
Indywidualna pomoc psychologiczna. | Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Danuta Hałasiewicz-Tokarska Honorata Jamróz Iryna Vatulia Andrii Vatulia |
Indywidualna terapia logopedyczna. | Małgorzata Daglis-Hopało Anna Dąbrowska Magdalena Świtalska |
Indywidualne konsultacje dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym z uwagi na szkodliwe i nadmierne korzystanie z zasobów internetowych. | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter Michał Bujarski Danuta Hałasiewicz - Tokarska |
Doradztwo edukacyjno-zawodowe. Diagnoza pedagogiczna – kompleksowa ocena preferencji i predyspozycji edukacyjno-zawodowych. |
Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Podnoszenie kompetencji społeczno-emocjonalnych u dzieci z zespołem Aspergera. | Agnieszka Morzyńska - Burak |
Terapia indywidualna dla uczniów słabowidzących – usprawnianie zaburzonego zmysłu wzroku. | Agnieszka Morzyńska-Burak |
Fizjoterapia | Monika Kędzierska |
Indywidualne spotkania z uczniami, którzy tracą motywację do pracy podczas zdalnego nauczania (wsparcie w okresie COVID) | Michał Bujarski Marta Mossakowska Honorata Jamróz |
Indywidualna pomoc psychologiczna dla młodzieży z pogorszonym samopoczuciem psychicznym (wsparcie w okresie COVID) | Michał Bujarski Marta Mossakowska Jolanta Łaćwik - Kowalczuk Danuta Hałasiewicz - Tokarska Honorata Jamróz |
Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów po długotrwałej nieobecności w szkole (wsparcie w okresie COVID)- konsultacje indywidualne lub spotkania w małych grupach. | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Terapia metodą Warnkego. | Iwona Rogozińska |
Zajęcia grupowe dla uczniów w poradni
Warsztaty dla dzieci z ADHD – cykl 10 spotkań (grupy 8-10 osobowe), konieczne zaświadczenie lekarskie po-twierdzające diagnozę ADHD. | Michał Bujarski Zenon Bereżański |
„Trening Zastępowania Agresji” – zajęcia dla dzieci z klas I-III, IV-VIII, klasy gimnazjalnej. TZA jest metodą interwencji skierowanej na zmianę zachowań agresywnych i przemocowych dzieci, młodzieży i dorosłych na zachowania pożądane, prospołeczne. Program jest odpowiedni zarówno dla sprawców, jak i ofiar przemocy. | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Agnieszka Szreter |
Warsztaty dla uczniów klas VII – VIII i uczniów szkół ponadpodstawowych nt.” Nawigacja w kryzysie”(wsparcie w okresie COVID). | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Zajęcia grupowe dla uczniów na terenie szkół
"Cyberprzemoc" – zajęcia warsztatowe, kształtujące umiejętności bezpiecznego i rozważnego korzystania z multimediów. |
Agnieszka Szreter |
„Emocjonalny zawrót głowy” – cykl warsztatów rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne – dla uczniów klas IV - VIII szkół podstawowych. | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
„Trening twórczego myślenia” – zajęcia warsztatowe dla klas VII - VIII. | Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Reintegracja ucznia po powrocie do nauki stacjonarnej dla uczniów klas szkół ponadpodstawowych. | Michał Bujarski Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie (wsparcie w okresie COVID). | Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów po długotrwałej nieobecności w szkole - spotkania w małych grupach (wsparcie w okresie COVID). | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Innowacja pedagogiczna: „Od prokrastynacji do wytrwałości” budowanie motywacji wewnętrznej. | Agnieszka Szreter Michał Bujarski |
Spotkania i warsztaty odbywają się na terenie poradni i na terenie placówek.
Porady i konsultacje indywidualne.
Konsultacje rodzinne - Szkoła dla Rodziców. | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Porady, konsultacje dla rodziców, nauczycieli, młodzieży w sprawie trudności edukacyjnych. | Jolanta Natora Jolanta Kamińska Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska Anna Dabrowska Zenon Bereżański Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Iwona Rogozińska |
Konsultacje dla rodziców dzieci z trudnościami emocjonalnymi. | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Andrii Vatulia Iryna vatulia |
Konsultacje dla rodziców dzieci zagrożonych uzależnieniem od komputera i innych urządzeń multimedialnych (także jako wsparcie w okresie COVID). | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska Michała Bujarski Danuta Hałasiewcz-Tokarska |
Konsultacje dla rodziców dziecka zdolnego. | Luiza Rajkowska Michał Bujarski Jolanta Łaćwik-Kowalczuk |
Konsultacje dla uczniów i rodziców, dotyczące pomocy w wyborze zawodu i szkoły. | Agnieszka Szreter Luiza Rajkowska |
Konsultacje indywidualne dla rodziców, których dzieci szkodliwie korzystają z multimediów. | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Konsultacje wspierające dla rodziców, których dzieci realizują obowiązek szkolny w edukacji domowej, a także uczestniczą w procesie nauczania w formie zdalnej. | Luiza Rajkowska Anna Dąbrowska |
Indywidualna pomoc pedagogiczna i konsultacje dla rodziców, których dzieci wykazują duże trudności adaptacyjne w środowisku szkolnym. | Luiza Rajkowska |
Udzielanie pomocy w organizacji czasu wolnego, spę-dzanego z całą rodziną (wsparcie w okresie COVID). | Michał Bujarski |
Porady i konsultacje dla rodziców odczuwających stres związany z nauka zdalna dziecka (wsparcie w okresie COVID). | Michał Bujarski Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Porady i konsultacje dla rodziców w zakresie dbałości o dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży (wsparcie w okresie COVID). | Jolanta Łaćwik-Kowalczuk Marta Mossakowska Honorata Jamróz |
Wsparcie dla rodziców w sytuacjach kryzysowych w rodzinie wynikających z długotrwałej izolacji społecznej (wsparcie w okresie COVID). | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Konsultacje dla rodzin. | Iryna Vatulia |
Porady i konsultacje indywidualne dla rodzin obcokrajowców związane z przeżyciami traumatycznymi dotyczącymi m.in. trwającego konfliktu zbrojnego na terenie Ukrainy. | Iryna Vatulia Andrii Vatulia |
Zajęcia dla rodziców - spotkania, prelekcje
Gotowość szkolna. Jak przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole?- prelekcja dla rodziców dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne. | Honorata Jamróz Jolanta Natora Jolanta Kamińska |
Spotkania dla rodziców uczniów klas I - VIII oraz klasy gimnazjalnej, biorących udział w realizacji programu „Na nałogi wystaw rogi”. | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Wspomaganie młodzieży w okresie dorastania - prelekcja dla rodziców. | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Spotkania z rodzicami dotyczące wyboru dalszej ścieżki kształcenia dzieci i młodzieży. | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Zajęcia edukacyjne dla rodziców i nauczycieli na temat skutecznych metod radzenia sobie z problemem nadmiernego korzystania z multimediów przez dzieci i młodzież. | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Niegrzeczne dziecko?- wpływ niezintegrowanych odru-chów posturalnych na zachowanie dziecka | Elżbieta Brilowska |
Zajęcia dla rodziców - warsztaty
Jak wspierać rozwój społeczno-emocjonalny dziecka?” – - spotkanie dla rodziców dzieci biorących udział w warsztatach – „Emocjonalny zawrót głowy”. | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Spotkania z rodzicami dzieci z rozpoznanym ADHD, które uczęszczają na warsztaty. | Agnieszka Szreter Michał Bujarski |
„Jak pracować z dzieckiem wg treningu zastępowania agresji” – - cykl spotkań dla rodziców, których dzieci uczestniczą w Treningu Zastępowania Agresji. | Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Szkoła dla rodziców” - warsztaty. | Luiza Rajkowska Agnieszka Szreter |
Preorientacja zawodowa dla uczniów szkół podstawowych.
Orientacja i poradnictwo edukacyjno-zawodowe
dla uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych.
mgr Agnieszka Szreter - pedagog, doradca zawodowy
Działania z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia
w roku szkolnym 2022/2023
Koordynator zespołu ds. profilaktyki i promocji zdrowia
mgr Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Indywidualne konsultacje w ramach profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia (spotkania obywać się będą wg potrzeb zgłaszanych przez szkoły).
Wspieranie imprez środowiskowych, uczestnictwo w projektach lokalnych m.in. szkolne i gminne konkursy profilaktyczne. Wspieranie nauczycieli w przeprowadzeniu szkolnych i gminnych konkursów profilaktycznych (według zgłoszeń z placówek).
Realizacja zajęć z zakresu promocji zdrowia dla uczniów klas I-III szkół podstawowych i przedszkolaków
- 3 godziny - organizacja zajęć według potrzeb danej grupy wiekowej.
Realizacja programu „Na nałogi wystaw rogi” dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów - 4 godziny - organizacja zajęć według potrzeb danej grupy wiekowej.
Promocja zdrowia i psychoedukacja w zakresie zapobiegania i terapii chorób cywilizacyjnych i dietozależnych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
Prowadzenie komputerowych badań słuchu jako zapobieganie nieprawidłowościom rozwojowym i trudnościom szkolnym w ramach promocji zdrowia.
Prowadzące:
mgr Jolanta Kamińska
mgr Małgorzata Daglis-Hopało
mgr Magdalena Świtalska
Prowadzenie przesiewowych badań wzroku.
Prowadząca:
mgr Agnieszka Morzyńska-Burak
Warsztaty profilaktyczne dla dzieci i młodzieży Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk Propozycje tematów spotkań z rodzicami i z nauczycielami: (termin, miejsce oraz forma do ustalenia).
(termin, miejsce oraz forma do ustalenia).
Zagrożenia cywilizacyjne XXI wieku – warsztaty dla uczniów.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Danuta Hałasiewicz-Tokarska
Bullying jako nowe formy zagrożenia” – warsztaty dla uczniów.
Danuta Hałasiewicz-Tokarska
Seksting i granice prywatności” – zajęcia dla uczniów klas VI – VIII szkoły podstawowej oraz klas w szkole ponadpodstawowej.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Danuta Hałasiewicz-Tokarska
„Miłość a elektroniczna fascynacja” – zajęcia dla uczniów klas VI – VIII szkoły podstawowej oraz klas w szkole ponadpodstawowej.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
„Profilaktyka czerniaka skóry” – warsztaty dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz klas w szkole ponadpodstawowej.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Warsztaty profilaktyki HIV/AIDS.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Zapobieganie przemocy w cyberprzestrzeni. Świat gier komputerowych, portali społecznych i jego wpływ na rozwój biologiczny i psychospołeczny dziecka (nastolatka).
Luiza Rajkowska
Agnieszka Szreter
Michał Bujarski
Interwencja w przypadku przemocy rówieśniczej – Metoda Wspólnej Sprawy - metoda Kena Rigbiego- praca z uczniami klas IV – VIII.
Agnieszka Szreter
Michał Bujarski
Zajęcia wspierające kompetencje społeczno - emocjonalne dzieci 6-letnich „Bezpieczny Przedszkolak”.
Marta Mossakowska
Anieszka Morzyńska-Burak
Profilaktyka wad wymowy
Jolanta Kamińska
Małgorzata Daglis-Hopało
Magdalena Świtalska
Anna Dąbrowska
Zagrożenia cywilizacyjne XXI wieku.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Agnieszka Szreter
Danuta Hałasiewicz-Tokarska
Michał Bujarski
Zapobieganie przemocy rówieśniczej w cyberprzestrzeni. Świat gier komputerowych, portali społecznych i jego wpływ na rozwój biologiczny i psychospołeczny dziecka (nastolatka).
Agnieszka Szreter
Luiza Rajkowska
Michał Bujarski
Mobing i bullying w szkole.
Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk
Danuta Hałasiewicz-Tokarska
Szkodliwy wpływ nadmiernego korzystania z multimediów na dzieci i młodzież.
Luiza Rajkowska
Agnieszka Szreter
Michał Bujarski
Różne oblicza nadpobudliwości psychoruchowej.
Agnieszka Szreter
Michał Bujarski
Profilaktyka zaburzeń emocjonalnych związanych z wystąpieniem zagrożenia epidemiologicznego (wsparcie w okresie COVID).
Psycholodzy
Jak zorganizować pracę z dzieckiem, uczniem słabowidzącym.
Agnieszka Morzyńska-Burak
(termin, miejsce oraz forma do ustalenia)
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju. | Elżbieta Brilowska Marta Mossakowska |
Inspirowanie terapii w przedszkolach, szkołach, udzielanie pomocy merytorycznej w zakresie terapii integracji sensorycznej. | Elżbieta Brilowska |
Dojrzałość neuromotoryczna w ocenie dojrzałości szkolnej. | Elżbieta Brilowska |
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. | Jolanta Kamińska |
Trudności okresu dojrzewania. | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Szreter |
Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej. | Danuta Hałasiewicz-Tokarska Agnieszka Wojewoda-Łukowczyk |
Ryzyko próby samobójczej. | Agnieszka Szreter Danuta Hałasiewicz-Tokarska |
Jak pomagać dziecku w szkole – interpretacja opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej. | Jolanta Kamińska |
Wspomaganie i współpraca nauczycieli z rodzicami. | Jolanta Kamińska |
Interwencja w przypadku przemocy rówieśniczej Metoda Wspólnej Sprawy - metoda Kena Rigbiego – szkolenia dla nauczycieli. |
Michał Bujarski Agnieszka Szreter |
Wielospecjalistyczna, kompleksowa diagnoza funkcjonalna ucznia na potrzeby konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. | Agnieszka Morzyńska-Burak |